• وبلاگ : خط مقدم
  • يادداشت : افرا و اقاقي ...
  • نظرات : 2 خصوصي ، 5 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    سلام عليكم

    باور كنيد مدرنيته بيشتر از آنچه كه مفيد باشد، به همراه خودش ضررهاي جبران‏ناپذيري را به ارمغان مي‏آورد. البته اگر با مدرنيته سر مخالفت داشته باشيم كه يك نوع واپسگرايي سنتي به حساب مي‏آيد. اما مدرنيته با همه‏ي دبدبه و كبكبه‏اش، لطمات و خسرات فاحشي بر پيكره‏‏ي اجتماعي ما زده است. شايد يكي از دلايل عمده‏ي آن هم وارداتي بودن آن است كه برخي از اين مدرنيته‏ها با فرهنگ ما سازش و همخواني ندارد و تا ما بخواهيم جوري آن را هماهنگ با اين ساختار نماييم، بايد علاوه بر اتلاف وقت، هزينه‏هاي بيشمار ديگري نيز بپردازيم.

    من باب مثال تلفن با اين كه وسيله‏ي بسيار خوبي است اما وجود آن باعث شد تا ترددهاي فاميلي و به قول معروف صله‏ي ارحام تا حدود زيادي سقوط ميزان نمايد. البته فكر كنم گاهي هم تنبلي فردي و يا عدم آگاهي مناسب خود از ورود يك مدرنيته هم بهانه‏اي مي‏كنيم براي مواضع و موارد دلخواهمان و چوب تكفيرش را به سر مدرنيته‏ي بيچاره مي‏زنيم.

    به هر حال اين نكته جاي بحث فراوان دارد.

    به روز باشيد و بهروز

    يا علي

    پاسخ

    عليکم السلام...من هميشه طرفدار راه وسط بودم...از سنت هر چي که خوبه برداريم از مدرنيته هم همين طور...نه سنت زده باشيم و نه مدرنيته زده...ممنون از نکات ارزنده تون...ممنونم...علي يارتون...يازهرا