سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روزهای برفی مردم گیلان

جمعه 86 دی 21 ساعت 7:45 عصر

از هفته ی گذشته بارش برف در استان گیلان شروع شد این برف با برف سال 83 یک تفاوت عمده داشت و ان این بود که این بار برف در تمام شهرهای استان بارید برفی که مردم از ان خاطره خوشی نداشتند .

از همان روزهای ابتدای بارش برف استاندار گیلان در اکثر شهرهای استان حضور پیدا کرد و به صورت مستقیم با مردم صحبت کرده و از مشکلات انان با خبر شد و تا حدود زیادی باعث دلگرمی مردم شد همچنین امسال بعد از تغییر استاندار ،شاهد برنامه ریزی دقیقی از طرف استانداری بودیم که با سال 83 اصلا قابل مقایسه نیست .

یکی از مشکلات مردم استان این روزها پارو کردن سقف هایشان از برف است چرا که در گیلان سقف ها به شکل شیروانی هستند و همین باعث دشواری بیشتر کار شده است به همین دلیل دو نفر جان خود را از دست دادند و چندین نفر هم دچار مصدومیت شدید شدند در این بین افراد سودجو با گرفتن مبالغ 200 تا 300 هزار تومان از خانواده ها حاضر به پاک کردن برف سقف ها میشوند .

مشکل اصلی که بیشتر مردم در حال حاضر دارند بسته بودن بعضی جاده های اصلی و کوچه هاست تا جایی که مردم برای رفتن به سر کار یا منزل خود ساعت ها پیاده روی می کنند .همچنین افت فشار گاز و در مواردی قطع گاز لزوم صرفه جویی از گاز را دو چندان کرده است.

در این شرایط که فقط در انزلی بیش از یک متر برف باریده و نه تنها در گیلان که در تمام کشور هوا به شدت سرد شده است و مسئولین تمام تلاش خود را به کار بستند برای حل مشکلات ، مطمئنا کمبودهایی هست اما بهترین راه حل صرفه جویی  و همدلی و دعاست .

                  یکی از کوچه های انزلی


نوشته شده توسط : اسما

نظرات دیگران [ نظر]



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

بسم الله
[عناوین آرشیوشده]