سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انتخاباااااااااات....

پنج شنبه 86 مهر 19 ساعت 6:29 صبح

او...

{مردم} باید به اشخاصی که احتمال انحراف در آنان می رود ، رای ندهند . چه احتمال انحراف عقیدتی ، اعمالی و یا اخلاقی باعث می شود که به چنین اشخاص اعتماد نمی شود کرد و رای به آنان موجب مسئولیت خواهد بود.

امام خمینی(ره)/صحیفه ی نور، جلد 12 ، صفحه ی 75

***

سال 78 ، وقتی چند ماه بیشتر تا انتخابات مجلس شورای اسلامی نمونده بود ، چیزی به اسم اصولگرایی وجود نداشت بلکه صحبت از جبهه ی چپ و جبهه ی راست بود . جبهه ی چپ احزاب اصلاح طلب بودن و جبهه ی راست جریانات همسو با جامعه ی روحانیت به علاوه ی کارگزاران . بر خلاف امروز که کارگزارن و ملحقاتش جزئی از خانواده ی بزرگ اصلاحات محسوب می شن ، اون زمان بین اصلاح طلب ها و کارگزاران کنتاکت جدی وجود داشت.

خوب یادم هست که اون روزها راستی ها در سنندج ، از کاندیدای به خصوصی حمایت می کردن که میانسال بود و دارای وجهه ی مثبت مردمی . طرف مقابل حامی نامزد جوان تری بود که نسبتش با دو نفر از مشهورترین شهدای کردستان ، تاثیر چندانی بر عملکردش نگذاشته بود. اون سال هر دو کاندیدا انتخاب شدن اما هنوز چند ماهی نگذشته بود که اقشار ارزشی که کاندیدای راست ها رو انتخاب کرده بودن ، از اعمال و اقوال منتخبشون انگشت به دهن موندن! در پایان مجلس ششم ، نماینده ی (مثلاً) ارزشی شهر ما ، رسمن به صف طرفداران جمهوریت منهای اسلام پیوسته بود ! کار به جایی رسید که در جریان انتخابات مجلس هفتم ، شورای نگهبان اسنادی رو کرد از جلسات صمیمانه ی(!!!) حضرت آقا با جدایی طلب های اون طرف آب!!!

***

لازم نیست حتماً تیز هوش باشیم تا متوجه تغییر در شعارهای بعضی از احزاب پیشانی سفید بشویم . بازهم نبوغ زیادی نمی خواد تا بفهمیم که علت این رنگ به رنگ شدن های آفتاب پرستانه چیه! سردمداران این گروهها شناخته شده تر از اون هستن که بتونن با این حرفا خاطره ی 8 (بلکم 16) سال جولان دادن های رم کرده شون رو از ذهن مردم پاک کنن. اما این احتمال قویه که در شهرستان ها ، چهره های جدید ، با شعارهای همرنگ با نیروهای ارزشی ، سعی کنن مردم رو فریب بدن. ای جاست که وظیفه ی ما در آگاه شدن و آگاه کردن اهمیت پیدا می کنه. یادمون نره این سینه چاکان حقوق مردم محروم ، همون کسانی اند که سال 79 نزدیک بود کلهم فرهنگ این مملکت رو با قانون مطبوعات کذایی شون به باد بدن!

***

پی نوشت ها:

1-  من یکی که آخرش نفهمیدم امسال می تونم رای بدم یا نه! آخه شنیدم سن رای دوباره رفته رو 18 سال . اما هنوز این سوال باقیه که آیا ماهایی که بر اساس قانون قبلی یه بار رای دادیم هم شامل قانون جدید می شیم یا نه؟! کسی نمی دونه چه جوریه؟

2-  متنی که خوندین رو داده بودم یکی از عزیزان نگاه ( و اگه لازم شد اصلاح)کنه. دوست گلم متن رو که خوند ، در اومد که «حالا کو تا انتخابات!؟!» و من هم که به رگ غیرتم برخورده بود شروع کردم به داد و بیداد که «مگه نمی بینی اون وری ها شروع کردن؟...مگه من چی ام از «...» کم تره ؟!... مگه من چی ام از اعتماد ملی کم تره؟!» البت رفیق ما هم کم نیاورد و گفت «عبا و عمامه»...ولی آن نشدنش بعد از اون جریان حاکی از اینه که به رغم حاضر جوابی ظاهری اش بدجوری ترسیده! بنده ی خدا!

یا زهرا

و دشمن پشت دیوارهای شهر است...این المستشهدون؟


نوشته شده توسط :

نظرات دیگران [ نظر]



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

بسم الله
[عناوین آرشیوشده]