سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حرکت رو به جلوی دولت نهم ادامه دارد

دوشنبه 86 مرداد 22 ساعت 11:12 صبح

رهبر معظم انقلاب " امروز کشور در همه ی عرصه ها در حال حرکت رو به جلوست " در این نوشته سعی شده به مقایسه بخشی از سیاست های  دولت نهم و دولت اصلاحات پرداخته شود تا هر چه بیشتر به معنای واقعی حرف رهبر عزیزمان پی ببریم .
دولت نهم در سیاست خارجی قاطعیت منطقی بر اساس ارزش های اسلامی را در اولویت قرار داد و از ملت های مظلوم فلسطین ، عراق ، لبنان و افغانستان بدون دخالت در ان کشورها دفاع کرد و در مورد انرژی هسته ای بدون توجه به قعطنامه های زورگویانه مذاکرات از موضع عزت را در پیش گرفت در حالی که سیاست های کلان دولت اصلاحات با تسامح و تساهل در مقابل دشمن با نرمش و وادادگی و سفر بعضی افراد مهم این دولت به امریکا و دیدار با برخی نمایندگان امریکا و کوتاه امدن از شعارها همراه بود این دیدگاه خصوصا در مورد انرژی هسته ای خودنمایی بیشتری میکرد تا جایی که با پذیرش تعلیق در برابر غرب به صورت واضح در برابر غرب عقب نشینی شد .
در دولت هشتم افزایش ناامنی های حاصله از بدفرهنگی و افزایش جرم و جنایت و سوء استفاده ها، طبق آمار دستگاه ها از جمله نیروی انتظامی و قوه قضاییه و حوادث تلخی همچون 18 تیر بودیم اما در دولت نهم شاهد برقراری امنیت در کشور بوده علی غرم تمام تهدیدهای موجود  .
در زمینه ی اقتصادی در دولت نهم کاهش وابستگی بودجه به نفت و افزایش صادرات صورت گرفت اجراى طرح سهام عدالت اولین گام جدی یک دولت برای اعطای گسترده سهام دولتی به بدنه جامعه است که در دولت نهم به ثمر رسید و همچنین کاهش نرخ سود بانکی که به نفع وام گیرنده است و باعث شد که حجم سپرده های بخش غیر دولتی نزد نظام بانکی کشور افزایش یافته . این دولت برای اولین بار پس از جنگ در بودجه جلوی افزایش هزینه های مصرفی و جاری را گرفت و برای اولین بار نسبت بودجه عمرانی را گسترش داد و طرح سهمیه بندی بنزین که به گفته ی رهبر معظم انقلاب یکی از اقدامات شجاعانه دولت نهم بود اما در دولت اصلاحات رها کردن اقتصاد کشور با شعار توسعه و دموکراسی مقدم بر اقتصاد است و بی توجهی به هزینه های بالای سود بانکی و افزایش واردات و  هزینه های اشرافی و تجمل گرایی  باعث بالا رفتن میزان تورم شد این تورم در دوره دولت اقای خاتمی 8/15 درصد بوده که در دولت نهم در سال 85 به 6/12 درصد کاهش یافته که کمترین میزان به نسبت دوره 16 ساله روسای جمهور قبل بود .
اما بخوانید گلایه های عباس عبدی یکی از تئوریسین های مطرح اصلاح طلبان و عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت در گفت و گو با روزنامه اعتماد ملی که بی ارتباط به این مطلب نیست وی در پاسخ به این سوال خبرنگار که پرسیده بود شما معتقدید اقای احمدی نژاد به صورت طبیعی روی کار امد گفت : پس منظور شما این است که غیرطبیعی بود ؟ بعضی ها می گویند در انتخابات دست کاری شده انتخابات دست اقای خاتمی بوده ، دست احمدی نژاد که نبوده ، همان سیاست ان دستکاری را ایجاد کرده یا دستکاری را پذیرفته ، اگر از انجا نیامده پس از کجا امده ؟ اصلاح طلبان می خواهند قبول مسئولیت کنند بعد نق بزنند و بگویند که ما قدرت نداریم و تدارکاتچی هستیم ان روزی که باید برای منفعت مردم اقدام می کردند ، اقدام نکردند . چرا این کارها را کردند ؟
منابع : خبرگزاری مهر - خبرگزاری فارس و روزنامه یاالثارات - وبلاگ نسل بیدار


نوشته شده توسط : اسما

نظرات دیگران [ نظر]



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

بسم الله
[عناوین آرشیوشده]